audiniu mados

Audinių mados Lietuvoje

    Sveiki kolegos, bendraminčiai ir mados draugai. Iš karto noriu atsiprašyti tų kuriuos minėsiu ne tokiu švelniu žodžiu, bet jūs to verti ir tai yra mano nuomonė, kurios nekeisiu. Visaip apie audinių madas Lietuvoje galvojau, bet net sunku įvertinti kur ji prasideda, o kur baigiasi. Žinoma, vieni pasakys, kad aukštąją audinių madą Lietuvoje kuria Juozas Statkevičius, Egidijus Rainys arba Robertas Kalinkinas, bet su jų drabužiais nevaikšto pusė Lietuvos. Antra vertus, kopijuodami jų stilių, drabužių modelius ir spalvas, pogrindiniai arba legalūs „štampovščikai“ šluoja iš lentynų pigiausias panašių audinių versijas norėdami aprengti pusę Lietuvos su Juozuko brandu – tai gal jie madingų medžiagų sąrašo formuotojai – ko gero ne. Žinoma, jie padaro didžiausią kažkurios audinio rūšies apyvartą, bet tai tikrai neverta vadinti mada… Jei ji yra, tai ji gimsta kažkur per vidurį, pas tuos, kurie žiūri į abi puses, įvertina didžiausią kiekį ir aukščiausią kokybę. Šie, viduryje esantys dizaineriai, siuvėjai, LT boutique sąvininkai ir kiti tekstilės specialistai turi pakankamai reiklią klientų grandį, tad ir su audinių pasirinkimu jiems nelengva. Jų klientai nori kokybės, nenori kopijos, bet turi nedaug pinigų – sudėtinga, ar ne? Ši vidurinioji specialistų grandis tiesiog priversti manipuliuoti tarp aukštosios mados, nedidelės kainos ir absoliučios kokybės. Na tai va, jūs kiekvienas sau ir sugalvokite, kas yra AUDINIŲ MADA 😉 kur ji prasideda ir kur baigiasi… O aš savo ruožtu pasigilinsiu labiau į tai iš kur tie „VIDURINISTAI“ ima tekstilę, kokią audinio sudėtį mėgsta labiausiai ir kokiais kiekiais, bei pas ką juos perka.
Žinote, Lietuva nuostabi ir stebuklinga šalis. Jei sudėtume visus oficialius ir pogrindinius audinių prekybininkus, tikriausiai kiekvienai audinių parduotuvei tektų po 5 siuvėjus. Buvo laikas, kai audinių pardavėjų buvo ne taip ir daug. Jie mėgo tuom naudotis ir savo kainas, net per daug nesigilindami į pasiūlą iškėlė tiek, kad nori ar ne pasipylė konkurentai. Nors siuvome tik sau, kažkada ir mums tapo per brangu juos čia pirkti, tad pradėjome dairytis užsienio tiekėjų. Kad nebūtų „dyka“ kelionė parvežėme jų ir kitiems norintiems, tai buvo prekybos pradžia. Galiu jus patikinti, jei nori rasti normalaus gamintojo, reaguojančio į naujoves ir besidairančio į Milano podiumus prekes, reikės stipriai padirbėti. Galite sakyti, kad tai jums malonumas o ne darbas, beeet.. Averkite per vieną darbo dieną maždaug 50 didmeninės prekybos taškų duris, nuo vieno iki kito nors ir nedideliais atstumais nuvažiuokite, spėkite įsigilinti į parduotuvių turinį, pabendraukite per dieną anglų, rusų, lenkų, hindi ir turkce kalbomis, bei unikaliu visų šių kalbų mišiniu ir pajausite malonumą 😉  Na žinoma, pamiršau paminėti, gero paieškų rezultato nepasieksite per vieną darbo dieną. Bet, jei esate viskam pasiryžę, uoliaaa, parašykite ir paaiškinsime nuo kurios pusės pradėti paieškas. Jei kas dabar paklaustų ar norėtum pradėti prekiauti audiniais, pridėčiau pirštą prie smilkinio ir lengvai pasukinėčiau. Šią, kaip kurių akimis „nuostabią“ verslo sritį nusižiūrėjo pati pavojingiausia, rinką išreguliuojanti ir sumaištį įnešanti prekybininkų kategorija. Atrodo, ta kategorija vadinasi „supermamos“. Ir nereikia suprasti, kad kalba eina apie mamas, kurios yra superinės. Po šiuo fenomenu slepiasi įvairių lyčių ir pomėgių asmenys. Reikia suprasti – buhalteriškai naudingai veikiantis vienetas, turi gauti prekes iš didmenininko, užsidėti bent minimalų antkainį, sumokėti mokesčius, algas ir parduoti. Save savaip gerbiantys „Supermamų“ sindromo specialistai, nemoka mokesčių, užsiveža pačio populiariausio „kilpinuko“ (megztas tekstilės pluoštas, dažniausiai turintis sudėtyje daug medvilnės) ir vienas su kitu konkuruodami 0,05eur – 0,25eur verte bando daryti verslą. Gerai, kad jie mums nerūpi, nes perlipome į sekantį etapą. Turime savo, išpuoselėtą mados intuiciją turinčių „VIDURINISTŲ“ ratą. Lenkiame prieš jus galvą, nusiėmę megztą kepurę ir kaip visada, kviečiame užeiti.
Kaip bebūtų įdomu ir keista, bet lyginant fizines ir internetines audinių parduotuves galima pastebėti, kad įdomiausios tekstūros ir spalvų derinių medžiagų sutinkame būtent internetinėse prekybos vietose. Labai gerai, kad šiek tiek pasitraukė visiškai natūralaus tekstilės pluošto garbinimas ir pirkėjai suprato, kad daugeliu atveju įvairių pluoštų derinimas audinio struktūroje išryškina tam tikras savybes, kurios neįmanomos vienalytėje tekstilėje, tai – kritimas, glamžymosi rodiklis, spalvos laikymas, drėgmės absorbavimas, perdavimas ir t.t. Mes rinkdamiesi sau audinių kategoriją, kuriais prekiausime ir su kuriais dirbsime, labiausiai susidomėjome būtent mišraus pluošto produkcija. Labai smagu ir norime pasidžiaugti kartu su visais kolegomis, prekiaujančiais audiniais, kad daugelis jūsų turi savitą stilių ir vykdote bent šiek tiek specializuotą prekybą. Pas vienus yra Itališki, pas kitus natūralūs, pas trečius poliesterio ir t.t. pluoštai. Tai yra labai smagu, nes visi kartu sudarome specializuotų prekybininkų visumą, kurioje mūsų vertingiausi ir garbiausi „VIDURINISTAI“ (nepykite už žargoną) randa viską ko jiems prireikia.

Ačiū, kad skaitote ir esate kartu su mumis.

Publikuota 2018 gruodžio 11d.